רמות סירין על גלגלים

פארק "דרך העץ" וחברת "עז הרים" מקיימים פעילות משפחתית רכובה על אופניים משולבת בלינת קמפינג משפחתית והפעלות לילדים. מסלולי הרכיבה מתאימים לילדים ולמשפחות בדרגת קושי קלה-בינונית.

סוף שבוע בטבע

זהו סוף שבוע שכולו טבע ולינה בקמפינג מגודר בצל חורשת עצי פאולוניה מול נופי התבור. הילדים יכולים להשתעשע בפארק, להפעיל את כושר הניווט במבוך עץ ענק שנבנה מעצי הפאולוניה, להשתתף במעגל מתופפים, בסדנת עץ בנגרייה של פינוקיו, להשתעשע בקרטינג, מיני גולף ובאולינג מעץ וליהנות מן המרחבים הפתוחים של הפארק. צעירים לצד מבוגרים ישתתפו בחוויית הקמת אוהלים ללינת לילה ויכינו יחד ארוחת ערב או צהרים על המנגל. באתר ישנן מקלחות חמות ושירותים נוחים לשימוש אורחי הקמפינג. במהלך השהייה במקום יערכו שני טיולי אופניים מודרכים לכל המשפחה לאורך 10 קילומטרים ו-12 קילומטרים בטבע הפראי של הגליל התחתון.

שדות חיטה ושלף

הטיול הראשון יערך ביום רביעי, 8 ביוני בשיאו של חג השבועות. רכיבת אחר הצהרים תחל בשעה 16:30 ותצא ממתחם פארק "דרך העץ".  מסלול זה מתאפיין ברכיבה קלה יחסית עם מעט עליות ומורדות, על דרכים כבושות היטב, כמעט ללא אתגרים טכניים. מפארק "דרך העץ" רוכבים מזרחה, אל מחוץ למושב שדמות דבורה. חוצים את דרך השדות שצופה אל רמת סירין ומתפתלת בין כרמי זית ועצי שקד שפריים כבר החל להבשיל.

פונים לכיוון דרום-מערב כשרכס התבור נשקף במלוא הדרו. הוא ממשיך ללוות את המסלול לכל אורכו ונחשף בכל פעם מזווית אחרת. ממשיכים לרכב בין שדות החיטה שטרם נקצרו ושדות שלף לאחר קציר, עם פריחה מרשימה של חוטמית זיפנית וקיפודן האופייניים לסוף האביב. לאורך הדרך ניתן לראות נציגים של שבעת המינים שארץ ישראל התברכה בהם. חולפים על פני בוסתן עצי רימון ותאנה, כרמי זיתים וכרמי ענבים, שחלקם ניטעו לאחרונה כחלק מהתפתחות תעשיית היין באזור.

בעוד התבור נשקף מימין לדרך פונים דרומה לתצפית על ערוצו המרשים של נחל תבור. משם ממשיכים בין שדות החיטה לכיוון הכרמים ומגיעים לנקודת תצפית פנורמית מעל כפר-קיש. בנקודה זו ניתן לראות באופק את כוכב הירדן ( "כוכב הרוחות") המבצר הצלבני הצופה מזרחה מעל בקעת הירדן. פונים חזרה לכיוון צפון ורוכבים לאורך ערוצו של נחל קמה. חולפים על פני שדות תבלינים כשריחות ירוקים ורעננים של של כוסברה, שמיר ופטרוזיליה נישאים באוויר. לאחר כ-10 קילומטרים של רכיבה בנופים יפהפיים של טבע וחקלאות מקומית, חוזרים למושב שדמות דבורה ולפארק דרך העץ.

לאורך ערוץ הנחל

המסלול יוצא ממושב שדמות דבורה לכיוון צפון. רוכבים בדרך עפר לכיוון היישוב הצ'רקסי כפר כמא. עוברים בפאתי הכפר וממשיכים לכיוון דרום- מזרח בדרך המתפתלת ומטפסת בין כרמי זיתים ומטעי עצי שקד, על מורדותיה המערביים של רמת סירין. בנקודה זו ניתן לצפות לעבר רכס התבור המתנשא מעל סביבתו מזווית שונה.

יורדים חזרה מהרמה וחוצים את ערוצו של נחל קמה. זוהי ירידה תלולה ומומלץ לרדת מן האופניים וללכת לצדם. הדרך חולפת על פני שדות שחלקם כבר נקצרו בעוד מרחבי רמת סירין נפרשים לאורכה. ברי המזל יוכלו לצפות בצבי ארץ ישראלי מקפץ או בעדר שממהר לברוח, באוויר מרפרפים בזים מצויים וחיוואים שמחכים לקציר ולרמשים שמסתתרים בין הרגבים. חוצים את הנחל ומטפסים חזרה דרך כרם זיתים אל מושב שדמות דבורה ואל פארק "דרך העץ".

מסלולי הרכיבה מיועדים למשפחות ולילדים המתורגלים ברכיבת שטח ברמה קלה-בינונית עם ניסיון בשימוש באופני הרים. ניתן לרכב עם ילדים על נגררים במידה ולמבוגר הגורר ולילד הנגרר יש ניסיון קודם ברכיבת שטח מסוג זה.