חופשה בהפרעה

מאת: רונית סבירסקי

 

עידן הזמנת חופשות באינטרנט מיטיב עם המטיילים. המחירים נוחים יותר, ניתן לבטל הזמנות עד הרגע האחרון ומגוון האפשרויות עצום. אבל ככל שהזמן חולף ואתרי האינטרנט מבינים את כוחם מתחילות "העקיצות" שלא כל אחד מכיר ויודע. קראו כדי שלא יעבדו עליכם.

 

הזמנתי חופשה במלון באחד האתרים האקזוטיים בעולם דרך אתר מלונות ידוע. בחרתי כדרכי במחיר מעט יקר יותר, כזה שניתן לבטל בכל רגע עד מועד ההגעה. מחיר המלון היה גבוה והשארתי לעצמי את האופציה לבחור מלון אחר או לחכות למבצעים, אבל עדיין לשריין מקום אחד בטוח.

 

יומיים אחרי ההזמנה חויב כרטיס האשראי שלי בסכום המלא וכיוון שלא הבנתי מה מקור החיוב הייתי בטוחה שכרטיס האשראי שלי נגנב. הודעתי לחברת האשראי על החיוב והובהר לי שמדובר בבית המלון שאותו הזמנתי. פניתי לאתר האינטרנט שדרכו הוזמן המלון והובהר לי שיש אפשרות לבתי מלון מסוימים לחייב את כרטיס האשראי של הלקוח מיד עם ביצוע ההזמנה וברגע שהלקוח מבטל הם מחזירים את הכסף תוך 48 שעות.

 

חופשה אקזוטית - בדקו לפני שתזמינו    צילום: רונית סבירסקי

 

קחו בחשבון שבשיטה הזו אם הזמנתם חופשה מספר חודשים מראש אתם משלמים את מלוא הסכום כבר במועד ההזמנה ואין לכך שום הצדקה. מעבר לכך אם בחרתם לבטל את ההזמנה הכסף יוחזר בפועל לחשבון הבנק שלכם רק אחרי חודש ימים על פי תנאי החזרת הכספים של חברות האשראי.

 

הקטע המסובך יותר הוא שחברת כרטיסי האשראי חייבה את חשבוני במאות שקלים על המרת מטבע חוץ ואת הכסף הזה לקח לי 4 חודשים להחזיר אלי. 4 חודשים של שיחות טלפוניות והפעלת לחץ כבד מאוד עד שזכיתי לראות את הכסף.

 

המלצתי היא לבדוק היטב מהם התנאים של הזמנת בית המלון ולא לחשוש לצלצל למוקד שירות לקוחות באתרים השונים ולבקש לדעת אם הם נוהגים לחייב את החשבון מראש.